Asiakaskyselyn tuloksia | LeWELL

Asiakaskyselyn tuloksia

Kiitos vielä kaikille asiakaskyselyymme vastanneille! Saimme yhteensä 187 vastausta, mikä on tosi kiva määrä.
​​​​​​​Voimme siis olettaa, että vastaajat edustavat aika hyvin LeWELLin koko asiakaskuntaa.
​​​​​​​Tässä teillekin nähtäväksi vähän statistiikkaa, sekä vastauksia avoimissa palautteissa nousseisiin aiheisiin.

Perustietoja vastaajista:

Vastanneiden sukupuoli:

Vastanneiden ikä

Kuinka kauan vastanneet ovat olleet LeWELLin asiakkaina

Miksi LeWELL valikoitui treenipaikaksi


Sitten vähän keskiarvoja:

Seuraavia kysymyksiä pyysimme teitä arvioimaan asteikolla 1-10, jossa 1 on heikoin arvosana, ja 10 korkein.

  • Miten arvioisit LeWELLin tilojen siisteyden - keskiarvo 8,41.
  • Miten arvioisit LeWELLin tilojen toimivuuden yleisesti - keskiarvo 8,06
  • Miten arvioisit LeWELLin asiakaspalvelun saavutettavuutta (sähköposti, sovellus, vastaanottotiski) - keskiarvo 8,31
  • Miten arvioisit LeWELLin asiakaspalvelun laatua (sähköposti, sovellus, vastaanottotiski) - keskiarvo 8,53
  • Miten arvioisit yleistä ilmapiiriä LeWELLillä - keskiarvo 8,82
  • Miten arvioisit LeWELLin sovelluksen käytettävyyttä - keskiarvo 8,56
  • Minkä yleisarvosanan antaisit LeWELLin oheistuntien valmentajille - keskiarvo 9,21
  • Minkä yleisarvosanan antaisit LeWELLin valmennusryhmien valmentajille - keskiarvo 9,73
  • Kuinka tyytyväinen olet valmennusryhmien sisältöön - keskiarvo 9,5
  • Miten arvioisit valmennusryhmäsi ilmapiiriä - keskiarvo 9,73

Ja sitten ehkä siihen mielenkiintoisimpaan osuuteen, eli avoimiin palautteisiin eri asioista:

Salitila + välineet

  • Paljon tuli kommentteja ahtaudesta, laitteiden huonosta sijoittelusta ym. Nyt tilat on järjestelty uudelleen, ja ainakin henkilökunnan mielestä uusi järjestys on oikein onnistunut. Saimme takaisin tiloissa aiemmin ollutta tilan tuntua, väljyyttä ja selkeyttä. "Käsipainoalue" kasvoi useammalla neliömetrillä, ja laitteiden määrä alakerran salitilassa väheni olennaisesti, kun painopakkalaitteet siirrettiin yläkertaan. Tämän muutoksen myötä myös asiakasmäärä jakautuu isommalle alueelle, mikä toivottavasti helpottaa myös ruuhkaisempina aikoina treenaavia. Ruuhkaisuudesta saimme keskiarvoksi (asteikolla 1-10) 4,74 ja toivomme, että jos nyt kysyisimme samaa, keskiarvo olisi edes hitusen parempi.
  • Muutoksen myötä juoksumatot ja crosstrainerit siirtyivät alakertaan. Juoksumatot olivat uusilla paikoillaan jo kyselyyn vastattaessa, ja moni arvosteli niiden uutta paikkaa ja suuntaa. Syy siihen, että juoksumatot ylipäänsä tuotiin alas, oli tilan käytön kokonaisuus. Näin saimme yläkertaan kolme selkeää toiminnallisuutta; ryhmien pyöräilyalue, vapaa treenialue ja painopakka-alue. Alakerrassa mieluisin paikka juoksumatoille olisi ollut ikkunan edessä (missä on nyt crosstrainerit), mutta koska lattia on siinä kohdin "ontto" (vanha kala-allas, joka on peitetty), pelkäsimme, että juoksumattojen töminä ja tärinä olisi liikaa lattiarakenteille ja pitäisi melkoista meteliä. Ja syy siihen, että juoksumattoja ei voi kääntää nykyisellä paikalla toiseen suuntaan (eli katse etupihalle päin) on se, että turvallisuussyistä juoksumattojen takana on oltava useampi metri tyhjää tilaa. Juoksumattojen eteen tulevat sermit toivottavasti auttavat siihen fiilikseen, että alataljaa tehdessä joku hengittää niskaan. Olemme myös siirtäneet alataljaa kauemmas juoksumatoista.
  • Ihmetystä herätti myös se, että miksi meillä on niin paljon kuntopyöriä, jotka vaikuttavat olevan vähällä käytöllä. Tämä on ihan totta. Lämmittelytarkoitukseen riittäisi alakerrassa olevat neljä pyörää. LeWELLin valmennusryhmät käyttävät kuitenkin pyöriä treeneissään, ja ryhmässä on maksimissaan 12 hlöä. Lisäksi Fysios Mehiläinen pitää samoilla pyörillä sydänkuntoutusryhmiä. Ryhmäkäyttö on myös syy sille, että pyörät ovat kohti seinää. Sekä LeWELLin, että Fysios Mehiläisen tunneilla seinälle heijastetaan asiakkaiden sykkeet.
  • Muutama maininta tuli laitteiden/välineiden kunnossapidosta, esim. rikkinäisten osien korjaamisesta. Näihin pyrimme reagoimaan mahdollisimman nopeasti, mutta alusta asti laitteemme huoltanut henkilö asuu Itä-Suomessa, ja aina hän ei pääse paikalle päivässä tai edes viikossa. Te asiakkaat myös huomaatte usein rikkinäiset tai toimimattomat jutut nopeammin kuin henkilökunta, joten olisi huippua, jos laittaisitte meille heti tietoa asiasta. Tällä hetkellä meidän tietomme mukaan kaikki laitteet toimivat ok, ja rikkinäisiä päällysteitä ei pitäisi olla.
  • Teiltä tuli myös ihanasti toiveita ja ehdotuksia laitepuolelle. Eniten toiveissa mainittiin porraskone, sitten toivottiin lisää siirreltäviä penkkejä ja polvenkoukistuslaitetta istuen. Nämä otamme ehdottomasti muistiin ja kun taloudellisesti on taas mahdollista tehdä isompia hankintoja, nämä ovat ensimmäisenä listalla.
  • Toiveita tuli myös ohjeistuksesta laitteiden käyttöön. Tämä toteutetaan ilman muuta! Maalis- ja huhtikuuussa meillä on taas tulossa Kuntosalin ABC -päivä, jolloin valmentajamme Heli on paikalla opastamassa laitteiden käyttöä. Lisäksi ajattelimme videoida laiteopastuksia ja laitamme ne sitten sovellukseen saataville.
  • Salin TV-näytölle toivottiin liikkeitä myös kanveesilla tehtäväksi, näitä on tulossa!


Oheistunnit

  • Kiitos kaikista kauniista palautteista valmentajille, ne on välitetty heille ja aiheuttivat paljon hyvää mieltä.
  • Tuntisisältöihin toivottiin eniten lisää pilatesta, erityisesti nyt kun Anuliisa on hetkellisesti poissa. Yritämme järjestää!


Sovellus

  • Moni kyseli, miksi sovellus ei näytä tarkkaa kävijämäärää, vaan arvion. Tämä johtuu siitä, että jokainen sisääntuleva henkilö avaa portin sovelluksella, ja hänet kirjataan sisälle. Mutta poispäinhän ei tarvitse porttia avata, vaan sakaraportti pyörii vapaasti. Näin ollen järjestelmä ei voi tarkkaan tietää, koska kukakin lähtee. Arvio on, että jokainen sisääntulija on paikalla 75min, mutta jokaisen kohdallahan tämä ei pidä paikkaansa.
  • Kyselyjä tuli myös siitä, että miksi sovellus näyttää "alle 10", kun paikalla on vähemmän kuin 10 henkilöä, eikä tarkempaa arvioita. Tämä on turvallisuuskysymys, eikä varmasti vaikuta kenenkään treenaamaan tulemiseen, onko paikalla 3 vai 7 henkilöä.
  • Noin puolet vastaajista hyödyntää sovelluksen kalenteria suunnitellessaan omaa treenaamaan tuloaan. Eli vaikka kävisit salilla, etkä varsinaisesti tarvitsisi kalenteria, niin sieltä näkee kuitenkin mitä ryhmiä on treenaamassa, tai onko salilla jotain muuta toimintaa, mikä saattaa vaikuttaa salikävijöihin. Suosittelemme siis seuraamaan sitä!


Siisteys

  • Aika kivat keskiarvot saimme siisteydestä (ks. ylempänä). Eniten moitteita tuli vessojen siisteydestä, ja sielläkin lähinnä paperien tai saippuan loppumisesta, tai paperisilpusta lattialla tms. Eli suht tyytyväisiä voimme siis olla siisteyteen. Välitämme kaikki palautteet siivojillemme, ja pyrimme skarppaamaan!
  • Suihkutilat saivat myös kovasti arvostelua, ja tämä on ihan ymmärrettävää. Rakennus on sen ikäinen, että siellä ei ole vesieristeitä. Eli ilman massiivista (ja toooosi kallista) remonttia emme voisi asentaa "oikeita" suihkuja, vaan kaapit ovat ainoa vaihtoehto. Ajattelimme kuitenkin, että kaapit ovat parempi kuin ei mitään. Niiden sijainti vessojen yhteydessä ei ole mitenkään optimaalinen, mutta tässä kohtaa meillä ei ole vaihtoehtoja.


Vastaanotto

  • Aspan saavutettavuus ja laatu saivat myös hyvät keskiarvot (ks. ylempänä), mutta haluamme silti muistuttaa, että helpoiten ja nopeiten meidät saa kiinni laittamalla viestiä sovelluksen kautta tai sähköpostilla info@lewell.fi. Meitä istuu koneen äärellä useampi päivän mittaan, ja pyrimme vastaamaan mahdollisimman nopeasti. Oikeastaan kaikki muut asiat, paitsi kortilla maksaminen, onnistuu etänä, eli vaikka vastaanottomme on auki vain kolmena iltana, pystymme auttamaan kaikkina arkipäivinä (ja välillä viikonloppuisinkin) melkein minkä asian kanssa tahansa.


Valmentajat

  • Eipä tässä yrittäjät voi kuin kiitollisena lukea palautteita valmentajille. Keskiarvot (ks. ylempänä), jotka saatiin valmentajia ja valmennustunteja koskeviin kysymyksiin, kertovat kaiken olennaisen. Meillä on ihan huikea tiimi töissä LeWELLillä.

Kiitos vielä teille, mahtavat asiakkaamme. Tehdään vuodesta 2025 huikea treenivuosi!